close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החזר מס לשכירים

מערכת שורשכח אב, תשעו01/09/2016

החזר מס לשכירים היה תקף מאז ומעולם במדינתנו, איך עושים את זה

תגיות:

החזר מס לשכירים היה תקף מאז ומעולם במדינתנו, בשל כך ששיעור המס נחשב כאן לגבוה, אבל כמוהו – גם הסייגים בגינם המס לא צריך להיות משולם, ואם שולם – צריך להיות מוחזר לחשבונך. על מנת לממש החזר מס לשכירים, ייתכן כי תזדקק לידע שגם רואה החשבון שלך לא אמר לך, ואת הידע הזה ניתן למצוא בפורטלים המתמחים בנושא כמו החזר מס לשכירים. הפורטלים הללו מצטיינים בזיהוי פרצות על פי מצבך האישי והתעסוקתי: עבודה במספר מקומות במקביל, נדודים בין מקומות עבודה בשנה בודדת, סיום שירות צבאי, סיום תואר אקדמי, ועוד כל מיני מצבים שיסייעו בידך לדעת האם מגיעים לך או לא מגיעים לך החזרי מס.

דרך מימוש החזרי המס

על אף שהפורטלים מייעצים ייעוץ מדויק וממוקד לא תמיד אמירת הטענות הללו למעסיקים ולפקידי השומה מזכה אוטומטית במס. סביר שהם יבקשו למשוך לצד שלהם, עם אמירת פסוקי חוק הסותרים את שלכם, אך רוב הסיכויים שהפסוקים הללו מכילים מידע חסר, בעוד הפסוקים שאנחנו מלמדים אתכם לא ניתנים לוויכוח. לכן, אל תטרחו למצוא מה לא נכון במה שהם אמרו. התייעצו מראש עם רואה חשבון או סמכות מקצועית אחרת לענייני כלכלה, כמו למשל יועץ מס. שטחו בפניהם את מבנה הטיעון שלמדתם בפורטל החזר מס לשכירים, והם כבר ידעו כיצד להעביר זאת לפקידי המס על מנת שיחזירו לכם מס רטרואקטיבית.

החזרי מס לשכירים הם תופעה מוכרת בשוק העבודה בארץ

החזרי מס לשכירים קורים לא אחת ולא 10 פעמים – ביום עבודה בודד. השכירים מועסקים בכל מיני תנאים, כאשר הכלל המרכזי הוא העסקה ישירה מול העסקה קבלנית. לרוב, עובד קבלן הוא עובד כמעט נטול זכויות, למעט הזכות להיות משולם על עבודתו. לעומת זאת, עובד בהעסקה ישירה זכאי לתנאים סוציאליים אשר חלקם, תחת תנאים מסוימים, מצביעים על זכאותו להחזר מס. למשל, אם העובד/ת נמצא בחופשות חוקיות כמו היריון, לידה או מילואים, או אם העובד התאלמן או נעשה חד הורי מסיבות אחרות – הוא זכאי להחזרי מס תחת העסקה שכירה ישירה.

מה אני צריך לעשות אם נשארתי שכיר במקום עבודתי במקום להיות עצמאי? מגיע לי החזר מס?

רוב הסיכויים שמגיע לך החזר מס, וזה יכול לנבוע ממגוון רחב של טעמים: החל מעבודה במקביל בעוד מקום עבודה, ועד צבירת וותק במקום עבודתך הקיים. החל מעיסוקך כאשר אתה אקדמאי בעל תואר אוניברסיטאי או ממכללה, ועד עיסוקך כאשר עברת הכשרה מקצועית יוקרתית. למעשה, כמעט כל עובד שכיר נמצא בסטטיסטיקה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה